kawan kawan Kak Zu

Thursday, February 7, 2013

macam kembar

Puteri Nurliana Amira dan Puteri Anis Humaira walaupun beza umur adalah dua tahun tapi dari segi beza bulan adalah 10 bulan sahaja.Semasa umur nurliana 1tahun 10 bulan puteri Anis telah pun menjengah melihat dunia ini.

Semasa awal kelahiran Anis dahulu rutin harian kak zu adalah sangat kelam kabut dan memenatkan.Kakak Yasmin masa tu umur tujuh tahun dan angah adalah lima tahun.Masa 2 minggu abang megat kat laut adalah amat mencabar sekali.

Terbayang bayang lagi,kak zu enjut buaian menggunakan kedua dua belah tangan.Kedua dua buaian diletakan bersebelah belahan.Pernah suatu hari emak kak zu berselorah "oklah tu...baru guna 2 tangan..kaki tak guna lagi..." bila dia tengok kak zu enjut kedua dua buaian serentak.

 Setelah 8 tahun berlalu semua tu jadi kenangan yang paling manis dalam hidup kak zu,Macam tak percaya kak zu boleh handle semua tu sorang diri bila abang megat out station 2 minggu.boleh pulak kak zu hantar ambik kakak dan angah dari sekolah sambil menguruskan yang 2 orng anak yang kecil ni lagi.

Sekarang Dekna 10 tahun dan Anis 8 tahun tapi budak berdua ni sama besar.kalau berdiri sama tinggi.Selalu orang keliru dengan mereka berdua nih.Macam kembar pun ada.Tambahan kak zu selalu pakaikan baju yang serupa untuk mereka berdua.selalu kalau pergi mana mana orang akan tanya "kembar ker".

Mulai tahun 2013 ni dekna dan Anis dah tak mau dipakaikan baju yang sama lagi .Masing masing dah ada cita rasa sendiri dlm berpakaian.Tapi gambar kat atas tu budak berdua ni pakai baju raya yang 2 tahun lepas punya..

7 comments:

  1. assalam kak zu
    macam kembar la kzu he he comel2 anak dara berdua ni

    ReplyDelete
  2. Tu lah kan kak.. wanita ni layak di panggil super woman.. sesusah mana pun mampu kita tempuhi demi anak2.. mengurus kan depa dr kecik hingga dewasa..bangga mnjadi wanita..
    Hah'ah Kak depa dua ni mcm kembar.. muka pun nak sama..
    sy ni dok menanti, nak sgt anak pompuan..huhu :(

    ReplyDelete
  3. 2 Abdul kak pun rapat zu. Semua kena ada 2 set..macam kembar. Bila dan besar camni, adik plak lagi besar dari abang.. Boleh buat menantu ni..heee

    ReplyDelete
  4. aa le kak zu dah macam kembar anak dae 2 org ni..

    ReplyDelete
  5. mcm anak2 sy la kak...mane org pergi mesti org tnye kembar ke

    ReplyDelete
  6. yala macam kembar..
    anak2 sy pun dah besar2 skrg..bila jalan org sangka adik hehe

    ReplyDelete
  7. macam kauthar dgn raisa nanti kan kak, kakak baru setahun dua bulan sudah ada adik...intan ada masa rasa letih yang amat, ye la mana dgn nak kerja ofis, dgn perihal anak lagi...bila tengok anak kak zue yang dua orang ni dah besar...terasa semangat kembali naik..hihihii

    ReplyDelete