kawan kawan Kak Zu

Saturday, October 20, 2012

Bila Mertua Datang Rumah



Bila mak mentua kak zu telefon kata nak datang rumah dan bermalam kat sini.kelam kabut kak zu kemas bilik anak anak pompuan kak zu yang brsepah sepah dngn kertas ,mainan dan buku buku terpakai.Sebelum ni asyik tertangguh saja nak kemas bilik tuh.cadar pun dah dua minggu tak berganti.Bukan malas tau cuma tak cukup masa sahaja   berblog ada masa pulak.

Lepas kemas bilik anis dan dekna kak zu kemas bilik angah pulak.sebab anis dan dekna akan guna bilik angah selama opah dan atok ada kat sini.Pun berganti cadar bersih jgk.kak zu buat kerja macam lipas kudung.Target sebelum mentua sampai kerja rumah semua settle.

Abang Megat  tolong masukkan baju dalam mesin dan sidai baju yang dah siap di cuci.tolong angkat baju yang dah kering sebab kak zu sibuk sangat masak kat dapur.

Kesimpulan nya kak zu suka bila mak mentua datang rumah sebab rumah akan extra kemas.bilik anak anak akan sentiasa teratur.Abang megat jadi lebih rajin.anak anak kak zu lebih gembira dan kurang berkelahi adik beradik.

Mak...bulan depan datang lagi tau.Menantu mak ni kena ada pemangkin untuk bergerak cergas kalau tak asyik blogwalking sajer .

4 comments:

  1. bagus jugaklah bila parent in law dtg yr kk zu hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg bagus utk org mcm kak zu nih..buat kerja rumah bertangguh2 selalu..hehe

      Delete