kawan kawan Kak Zu

Tuesday, October 2, 2012

Selimut Busuk Angah




kalau kawan kawan semua nak tahu inilah selimut busuk angah.ini adalah selimut busuk nya yang ketiga.yang pertama dan kedua dah lama hancur.selimut ni rasa nya dia guna dah lebih 10 tahun.asal nya elok jer warna biru.bila dan selalu basuh jadilah macam ni.dah tak boleh nak jahit sebb terlampau nipis ,benang pun susah nak lekat.

sesuai dengan nama nya selimut busuk,bau nya mmg sangat busuk.sejak angah masuk asrama ni dia kurang skit peluk peluk selimut ni jadi dapatlah kak zu basuh kasi wangi wangi sikit.dia bukan buat selimut pun cuma peluk peluk letak bawah perut.tak pun dia buat cium cium letak kat hidung sebelum terlena.

Dulu masa sekolah rendah sebelum pergi sekolah mesti masuk bilik dulu,ingatkan lupa barang rupa nya masuk cium selimut ni puas puas.bila balik sekolah selimut ni yng angah cari dulu.kadang kadang kak zu tanya macam mana rasa kat selimut tu,angah jawap bila pergi sekolah rasa rindu sangat kat selimut.

baru baru ni, lepas dia balik ke asrama kak zu rasa nak buang jer selimut ni tapi tak sampai hati pulak.nnti bila dia bercuti mesti dia cari selimut dulu bila sampai rumah.takpalah simpan jer .nnti bila angah dah kawin dan ada anak kak zu akan tunjuk selimut ni kat anak anak dia pulak..


4 comments:

  1. salam,
    dtg follow dr segmen KA.
    www.my-mintroom.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih..kak zu pun dah follow blog marsita

      Delete
  2. kita pon ada selimut busuk nieh dulu...tp lepas kena marah2 je pasal selimut busuk, terus...takpelah, tak mo selimut busuk lagi:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa dah jadi ngan selimut busuk cheryna tu skrg,dah buang ker..hehe

      Delete