kawan kawan Kak Zu

Monday, January 10, 2011

Puteri Anis Humaira si becok...

   Semalam cerita pasal si kakak Puteri Yasmin Athirah.Masa sibuk nak menyiapkan cerita tersebut si adik bongsu kakak sape lagi klu bukan Puteri Anis Humaira yg bermulut becok tu bising2 kat belakang.Antara lain yg saya dengar dia cakap "bila nak tulis pasai Anis pulak".Hahahaha nada suara cam jeles jer.Saya janji ngan dia "esok ibu tulis cerita pasai anis pulak okey".seperti biasa Anis tersengih menampak kan gusi nyer yg besar itu...kekekeke

  Seperti yg saya janjikan smlm, hari ini saya akan menulis perihal anak bongsu saya ini.Anis sekarang sudah 6 tahun.Saya hntr dia belajar di tadika dekat ngn umah jer.Senang boleh jalan kaki. Anis ni mula bersekolah dri umur dia 4 tahun...hehehehe bukan belajar sangat pun, main jer lebih.Klu cikgu bagi kerja menulis mula ler  moyok jer.Mujur kawan baik Anis si Wani yg tolong buatkan.Wani ni umur 6 tahun,so, dialah tukang pujuk bila Anis moyok.Itu pun kadang2 berhari2 tak pergi sekolah.Bila masuk 5 thun dah mula rajin kesekolah.Tpi biasalah semua homework dia ibu yg tolong habiskan.Banyak lah alasan dia jari2 sakit ler,lenguh ler macam2.Sayang anak punya pasal buat jgalah ibu ni..hahahaha.Tahun ni nmpak nyer ada peningkatan,bangun pagi tak payah kejut dah ,boleh bangun sendiri yeayyy .Memalam tidur awal.9.30 mlm dah masuk bilik.Bersemangat sekali nmpak nyer si becok saya ni.Semua homework buat sendiri,balik sekolah terus buat tak perlu disuruh suruh dah.Alhamdullillah harap2 berterusanlah sampai hujung tahun yer sayang..

   Si Anis ni pandai sungguh amik hati ibu dan ayah.Suka sgt belek2 muka dan telinga ayah.Kadang2 telinga dan muka saya jgk.Pantang ada habuk2 dan kotoran skit habis di kerobek nyer.Best jgk kan bila kena belek2 ni .Rasa cam nak terlelap jer.Anis..anis.. tak tahu rasa kotor langsung.bila dah habis belek muka dan telinga, lubang hidung kita pun dikerobek jgk..eeeiiii  tak geli ker budak ni.

   Baju Anis banyak sangat warna pink..Asal beli baju jer pink.Asal beli kasut warna pink.Beg sandang pun warna pink.Kalau boleh semua nyer pink.Sekarang ni asyik dok giler tengok Idola Kecil.Klu boleh nak masuk idola kecil jgk..hahahaha haru saya jadi nyer.Siap buat aksi macam2.tonggek saya tonggek sini,peace sana peace sini..hehehe kelakar pulak saya nengok.Harap2 tak lama kot minat dia ngan idola kecil ni..

   ok la tu.cukup la cerita pasal Anis.Lenkali ibu cerita lagi okey...muahhhh utk Anis sayang...
                                                    Anis Dan Kak Dekna...

No comments:

Post a Comment