kawan kawan Kak Zu

Wednesday, January 26, 2011

Mesin Pemotong Ayam

Hari ni saya beli ayam.
saya jarang beli ayam kat pasar
saya suka beli ayam kat bangsal potong ayam hehehe
camner tu...
ala kedai yg sembelih ayam pastu terus proses sekali
saya rasa puas hati
sbb dpt ayam baru
klu beli kat pasar kadang2 ayam yg semalam punyer
tapi saya selalu mengelak tengok diaorang potong ayam tu
mesti saya paling muka kat tempat lain
saya rasa ngeri jer bila tgk mesin tajam tu berpusing
saya selalu terbayangkan jika jari pekerja kena mesin tu
iyeeee ngilu nyer
tpi setakat hari ni saya belum dgr lagi ler kot2 dah ada yg terkena
minta dijauhkan ler yer
semoga dilindungi Allah mereka2 yg mencari rezki yg halal ini.
eh..eh..saya dapat 2 ketul hati dan 2 ketul mempedal ler
padahal saya beli sekor ayam jer
terima kasih yer tuan kedai
saya nak masak rendang ayam ni...
nnti  2  3 hari saya beli ayam lagi...hehehe(tak jemu maa).
inilah rupa mesin pemotong ayam..terima kasih en gugel...

No comments:

Post a Comment