kawan kawan Kak Zu

Monday, January 31, 2011

Ke Hospital Sungai Buluh

 Ayah kena jadi cikgu mathematic jap.Kakak ada benda yg dia tak faham.


Smlm dpt panggilan dri mak mentua yg Mak Cik Limah koma kat hospital Sungai Buluh.Mak Cik Limah ialah mak cik suami saya.Terpaksalah cancel rancangan utk berpiknik dgn gang2 sekolah dulu.Tetap kena pergi ziarah jgk sbb ini melibat kan hidup dan mati.Tapi harapan utk melihat makcik sedar kembali tetap tinggi.Kami sekeluarga termasuk emak mentua bertolak lambat skit dlm pukul 12.15pm sbb nak jumpa kakak kat hostel dulu.


Bila dah sampai kat hospital tu kanak2 bawah 12 tahun tak dibenarkan masuk ke wad pulak.terpaksa lah saya dan suami bergilir2 tunggu Dekna dan Anis kat luar.Saya masuk dulu dgn mak mentua dan ada saudara lain jugak.Kesian bila saya perhatikan pesakit sebelah menyebelah .Kedua dua nyer kudung kaki sebelah kanan.Pesakit  katil sebelah tu kaki kanan dah kena potong dan kaki kiri juga dah nmpak macam buruk kat tapak kaki.Saya ada bawa kemera tapi mmg tak sampai hati nak snap gambar.Nmpak sgt macam kurang ajar kan..hehehe. Saya kat wad tu tak lama sbb suami nak masuk melawat pulak.Bila suami masuk saya bwk anak2 pegi playground.Nasib baik ada tempat mainan klu tak sah2 budak2 ni boring punyer.


  Anis dtg hospital ziarah org sakit pun tetap bergaya dgn spec hitam hehehe.Suami Mak Cik Limah  kat belakang tu bersama cucu nyer.Giliran anak dan menantu nyer ke wad utk menziarah plk.


  Nasib ada benda ni klu tak mmg boring giler ler anak2 saya tu.


  kat tepi playground tu pun ada org jual tudung.Pandai sungguh org cari duit ni kan,sambil tunggu anak bermain sambil belek tudung.


 ibu pun belek tudung jgk,tpi beli nyer harammm.jgn maree kak tokey yer saya xder duit ler


Dua hari berulang alik ke hospital terasa insaf sekejap.Takut tgk pesakit2 yg berkaki satu.Mesti susah kan nak teruskan hidup dgn keadaan tak sempurna tu.Dan tadi masa makan malam ngan suami kat kedai belakang rumah cepat2 saya order dua gelas teh o.Klu lambat skit jer mesti suami saya order teh tarik punyer.Tengoklah cik abang saya tu boleh tahan lama mana tanpa teh tarik kegemaran nyer itewww...



 





No comments:

Post a Comment