kawan kawan Kak Zu

Saturday, February 12, 2011

cerita hari ini...

Semalam dah diskas ngan geng ngaji nak buat makan2 lagi 
Hari tu buat kat rumah  Mak Cik Zah
Sebenar nya Mak Cik Zah hanyalah guru ngaji sementara saja
Guru ngaji kami yg sebenar nyer ialah Mak Cik Yon
Mak Cik Yon cuti mengajar 2 bulan sbb menjaga anak nyer bersalin
Jadi hari ini M C Yon dah balik dan akan ngajar kami cam biasa 

Saya akan masak bihun goreng
Sbb semua bahan2 dah ada
Bukak petiais tgk bahan buat kek pun byk lagi
Jadi saya pun buatlah kek coklat sebiji

Pagi ni saya bangun awal skit dari hari biasa
Sbb nak goreng bihun pulak
Walaupun ngaji mula kul 8.30 pagi
Tapi saya nak goreng awal supaya dptlah anak2 saya makn
Sebelum diaorang ke sekolah
Agak nyer mata masih lagi mengantuk
Jdi saya terpotong jari manis adoii
Wlupun skit jer tapi darah kuar punyerlah byk
Sibuk cari minyak gamat dan bagi darah berhenti
Saya terlambat goreng bihun tu
Jadi tak sempatlah anak2 saya nak makan bihun tu pagi tadi
Takperlah nnti balik sekolah boleh makan

Balik ngaji dah kul 11.15 pagi
Lama sbb pas makn2 sembang2 pulak
Terus capai periuk masak nasi
Goreng ayam dan ikan keli
Kena cepat2 sbb kul 12 ada anak kawan nak datang ngaji pulak
Afiq anak Ana kwan saya
Baru iqra' 1 tapi terang hati budak ni
Pas Afiq balik sambung masak pulak
Buat sambal ikan keli
Sblm tu adik saya dtg hntar durian
Sedap isi durian tu lemak2 manis
Jadi saya kenyang smpai ke petang
Suami blik solat Jumaat dia jer makn nasi sorang

Malam ni kami makan kat luar
Saya cakap kat suami jari luka tak boleh pegang periuk
hehehehe alasan cam hawau jer kan
Padahal saya dah jemu asyik masak jer tiap2 hari
Sekali/a nak gak makan kat luar
okey jer suami saya ni
Kitaorang makan ikan siakap kukus
Sedap sbb dah lama tak makan



Balik umah saya nak upload ler ganbar jari saya yg luka tu
Mouse komputer ni mmg dah bermasalah
sekali saya klik terus upload gambar ntah apa2
Hbis gambar saya tak bertudung,bersinglet,lepak atas katil semua kuar
aduhhh !! malu nyer
cepat2 delete tapi dah ada kwn2 FB saya dah tgk
Cuai betul saya ni kan...

Ni dah pukul 12.45 pagi
Saya masih ngadap PC lagi
Esok anak dara saya Dek Na ada kelas bistari solat
Jgn saya terbabas udah
Harap2 taklah kan
InsyaAllah...






  kek coklat


 




 jari saya yang luka
 


suami saya muka serius makanan lmbat sampai
Sabarlah Sayang


 


saya dan jari yg luka.sebelh saya ialah Anis







Dekna ngantuk.Bila bau tomyam cerah lak mata dia

No comments:

Post a Comment