kawan kawan Kak Zu

Friday, January 13, 2012

baru separuh hari punya cerita

perjalanan hari ni...
okey cerita bermula dari pukul 3 pagi tadi
anis datang tido sebelah aku
rupa nyer demam dia datang balik
terasa badan dia panas membahang

aku ingatkan dah pukul 6 pagi
sebab ada bunyi kenderaan bising2 kat luar
aku tanya pak megat dah kesiangan ker
dia tengok jam kat henfon baru 340 pagi
lori angkut sampah yang bising2 kat luar ruper nyer

elok anis pun terjaga
ajak dia minum ubat demam kat dapur
dia elok jer tak merengek langsung
terus bukak baju dia dan lap dengan tuala basah
badan dah sejuk dia pun sambung tido balik

tido memang tak berapa selesa ler
sebab berimpit impit 3 orang
serta merta mak ko ni nak tukar katil king size
kalau lah duit boleh main petik2 kat pokok jer
mau malam ni aku dah tido katil baru king size
hik hik hik...sempat lagi mak ko berangan

pusing kiri kanan elok jam pun bunyi
seperti biasa mesti tepuk2 pak megat
suruh dia bangun dulu
aku sambung pejam mata lagi 10 minit
nikmat oiiii
pak megat dah ke dapur jerang air
terus dia kejut angah suruh mandi

sebab aku cuti2 malaysia so terus jer
kedapur goreng nasi bancuh teh
angah pergi sekolah tumpang bapak kawan dia
jadi sempatlah dia bekfes
xder lah kelam kabut macam naik bas tu

dekna pun dah siap mandi dan pakai baju
aku rasa badan anis
masih lagi demam
so..takyah pergi sekolah lagi 1 hari
pas dekna pergi sekolah
kali 3 beranak sambung tido sampai 9 pagi
merah dan bangyung pun tumpang tido sama
dah jadi 3 orang + 2 ekor kucing atas katil
lagi lah sempit huhuhuhu

pukl 10 pagi aku pergi sekolah
bagi surat mc kat cikgu kelas anis
sekolah sekarang ni tegas skit
bab bab ponteng sekolah ni
jadi sebelum dapat surat warning
baik aku jaga2 dulu
ialah...bukan sahari tapi dua hari anis tak pergi

dari sekolah terus pergi market cari sarapan
lepas sarapan pulak terus pergi tepeng
ada urusan kat ocbc bank
tengok jam dah 1130 pagi
alang2 dah.. baik terus ambik angah
call Ana suruh dia pesan kat dekna
duduk rumah cik Ina dulu
sampai ibu balik......

sempat pulak cari telekong baru untuk anis dan dekna
amik duit mak kat Agro bank sekali
pak megat hilang dalam kedai buku
cari buku tajwid
aku dah setel bab telekong
sempat belek2 jubah kaler hitam brand SOFY
cantik wehhhh
harga pun cantik gak
tapi aku tahu brand sofy mmg sedap kalu pakai
mmg terletak kat badan aku yang cantik ni
tapi tak beli pun..cuci2 mata jer

ni sekarang masa kau dok menaip entry ni
aku amat tekun dan sabar tunggu pak megat balik dari masjid
sebab dia nak beli nasi beriani kat aku
dah tiga hari aku kempunan telo tembakol
dah 2 hari ulang alik p kedai tu
asyik lah x dapat nak makan
macam2 hal...
yang pasti nyer xder rezki aku hari tu
rezki aku hari ni...

wahhh...pak megat dah sampai lah
dah terbau2 aroma nasi beriani
babai aku nak makan sekarang
hahahaha...ending cam apa jer kan..

No comments:

Post a Comment