kawan kawan Kak Zu

Thursday, June 23, 2011

lagi kesian mak

Assalamualaikum...dah berapa hari tak update blog.Saya sangat sibuk selepas mak kuar dari hospital hari ahad lepas.Banyak benda yang saya rancangkan tergendala bila mak demam dan kena tahan di hospital.semua nyer gara2 bisul bermata 10 itu...

Bila dapat tahu mak kena tahan di wad ,abang saya dari Kuala Lumpur terus balik ke rumah Perak.kesibukan saya makin menjadi jadi. pagi2 menyiapkan sarapan dah makanan utk tengahari sekali. mujur ada kakak ipar yang turut sama menbantu di dapur.maklumlah anak abang saya 5 org + anak saya 3 orang (kakak kat  hostel) memang gamat jadi nyer rumah saya.tapi tak apa lagi ramai lagi meriah.tengahari abang saya hntar lauk ikan haruan kat mak.Petang nnti giliran saya pula ke hospital.Nasib tak lama cuma 2 malam saja.

Bila mak dah kuar hospital,kena bwk mak pergi cuci luka pulak.Semalam (rabu) pagi bwk mak ke klinik kesihatan dan petang pulak ke hospital utk bertemu doktor pakar.doktor pakar nak tengok luka pembedahan kecil tu macam mana.penat memng penat.tapi saya gembira kerana dapat berbakti kepada mak selagi hayat nyer ada.Sampaikan en suami baru balik dari offshore pun tak sempat saya nak bersembang lelama.Nasib baik en suami seorang yang amat memahami.i lap u abang...

hari ni pun kena bwk mak pergi cuci luka lagi.doktor kata sampai sebulan kena pergi cuci .Ya Allah kuat kan semangat ku utk berulang alik ke klinik.Petang tadi klau ikutkan saya ada kelas mengaji Al Quran.tetapi mengenangkan pagi tadi saya dah tinggalkan suami keseorang jdi saya buat keputusan utk ponteng kelas mengaji tu.saya dah suami keluar berdua duaan petang tadi.Kami pergi ke kedai aircorn.Cuaca yang panas skrg ni memang menuntut setiap umah kena ada sekurang kurang nyer sebiji aircond utk bilik tido.Nasib bilik tido saya besar boleh sumbat semua anak2 klu malam terlampau panas.hehehe..utk bilik anak2 tunggu lain bulan yer...bawak bersabar..

dah lama rasa nyer tak keluar makan2 berdua duaan ngan suami.jadi petang tadi kami ambik kesempatan makan berdua bila anis tak mahu ikut ibu ngan ayah.mujur ada opah.Saya dan suami makan kat Station One Taiping Sentral.Saya order lamb chop sementara suami order Chicken Chop.mmg sedap makan kat situ.saya cakap kat suami ni makn sempena hari jadi saya bulan lepas dan anniversary kami awal bulan hari tu.kah kah kah..selalu nyer benda yang di rancang tak menjadi..ni takder rancang apa2 pun tetiba jer makan berdua dua an di bawah sinaran lampu kuning...ala ala candle light dinner uuu...i suker tau...saya tak amik gambar pun sbb lupa bwk kamera..benda tak rancang kan.

okeylah saya nak masuk tido awal malam ni...kan suami kita baru balik..syhhhhh...hehehe tadi dah berjanji sebelum tido kami nak buat urutan badan...wiiiii best nyer...

No comments:

Post a Comment