kawan kawan Kak Zu

Friday, May 6, 2011

macam- macam...

dah lama tak update blog kan..idea ada cuma masa yang menghalang..orang kata surirumah  sepenuh masa ada banyak masa terluang.Tpi utk pengetahuan semua surirumah lah yang paling banyak kerja..masa 24 jam sehari rasa mcm x cukup jer.

Tambah2 pulak saya baru jer berpindah rumah.jadi mmg kelam kabut sikit hidup saya ini.banyak barang2 dari rumah lama belum habis ambik lagi.barang2 yg dah di bawa ke rumah baru pun belum berkemas dan bersusun lagi..hai memang banyak kerjalah

saya ni jenis semua benda nak buat sendiri.tersemat dlam dada saya satu keazaman "alang alang dah jadi surirumah sepenuh masa,biar semua benda saya tahu buat".hahahaha tamak kan.Ni gambar langsir yang saya jahit sendiri.nampak tak tali pengikat langsir tu yg lain kaler.sebenar nya tali tu belum siap lagi.guna tali pengikat yang lama.saja takmau beli pengikat langsir yg macam2 bentuk tu.nak jimat lah konon nyer.lagi pun rasa bangga jer bila semua benda jahit sendiri.rasa cam bagus jer..hehehe





walau pun rumah baru tapi kerusi saya masih guna yang lama lagi.duit dah habis guna utk renovet rumah sampaikan nak beli sofa baru pun tak mampu dah.huhuhuhu...sakit montot tau duduk atas kerusi kayu tu lama2..sabar yer puan zulaiha..nnti ada duit kita beli baru...

ni dalam bilik anak-anak dara saya Liana dan Anis.dua org ni pilih nak warna purple utk bilik diorang.tak mecing kan katil ngan warna dinding tu,katil tu masih lagi gunakan yg lama.sbb masih elok kan.keji la klu barang yang masih elok kita buang kan..cea..padaahaal...sabar2 puan leha...cuma yang baru nyer tu benda alah kat dinding tu.semalam masuk kedai hiasan dalaman..tengok benda ni cantik sangat..so rampas lah 1..nmpak lah lain skit bilik bebudak dua orang ni..

tengok!!! sibuk ngan rumah baru dan umah lama..makan malam pun masak lebih kurang jer.ayam goreng kunyit dan ikan talang masin.tu pun letak dlam satu mangkuk uoll..nak pedas potong2 cili api..cukuplah utk hilangkan lapar.org kata klu perut sedang lapar nasi ngan garam pun sedapkan.tu jari jemari suami saya sedang menikmati makan malam kami yg tak seberapa tu..

waktu magrib tadi anak dara saya Liana terjatuh dalam bilik air.mungkin dia gopoh melangkah masuk.dia dah siap mandi dan berpakaian cuma nak ambil wuduk.mungkin masih ada sisa sabun kat lntai.risau saya takut terseliuh ataupun patah lengan budak tu.menangis dan melolong jangan cakap lah.dah urut ngan minyak saya suapkan nasi habis sepinggan..hahahaha..ni dah tidur..saya dok stndby jugak kot2 tgh malam nnti rasa sakit tu datng balik.masuk angin mana tahu.rasa rasa nyer nak kena beli pelapik lantai ni..




ok lah cukup setakat ni dulu..ntah bila pulak saya dpt menulis lagi.

No comments:

Post a Comment