kawan kawan Kak Zu

Sunday, May 15, 2011

malas ..tapi kena buat jugak

Assalamualaikum semua.
terasa malas nak buat semua kerja hari ni
tapi tetap kena buat juga
sebab memang takder nak harap pada sesiapa pun
kalau lah ada orang yang nak tolong buatkan semua kerja
rasa macam nak melompat tinggi - tinggi,kalu boleh biar sampai siling
lepas melompat tu baru nak dok melengkor lengkor depan tv jer
tapi... boleh ker???

rasa malas nak buat sarapan
tapi bila terkenang kan anak2 saya gagahkan juga buat teh
buat teh saja tau,pastu saya letakan tong biskut kering tepi teko teh tu
mulut manis cakap kat anak2 "ni cuma utk lapik perut jer tau"
saya tak tau berapa keping roti tu anak2 saya makan
saya kembali semula ke katil baring2 lagi
hahahaha keji kan jadi ibu mcm ni

pastu kan saya tengok jam dah pukul 10.00am
rasa malas nak mandi ler pulak
macam mana pun tetap kena mandi sebab nak kena pergi kedai
tak kan nak pergi kedai dengan baju tido
klu tak pergi kedai alamat nyer sunyi sepi lah dapur saya
peti ais dah kosong takder ikan ,ayam atau pun sayur
walaupun rasa malas nak masak utk tengahari nanti
tetap kena pergi beli juga,manalah tahu,kot2 mood nak masak tu datang
semua bahan dah ader..senang kerja...betul tak

gila tau...
bila dah siap mandi terasa malas nak pakai baju
klu boleh nak pakai tuala sajer sambil baring2 atas katil
rasa mcm lama sgt nak pakai bra dan"ende"..
kenapa hah!..tiba2 saya rasa malas nak melakukan apa2 pun

saya dah rasa malas nak sambung cerita malas saya ni
sebenarnyer banyak lagi yang saya nak cerita kat sini
itu baru cerita malas setakat pukul 10 pagi
nntilah saya akan sambung lain kali
saya betul2 dah rasa malas nak menaip ni
hahahaha gila kan..
bye bye jerlah dulu...

No comments:

Post a Comment