kawan kawan Kak Zu

Friday, May 27, 2011

kucing MERAH kesayangan kami sekeluarga

Kali ni saya nak cerita pasai kucing kesayangan kami sekeluarga.Nama dia MERAH.
Merah ni sebenarnya kucing buangan orang
biasalah org klu nak buang kucing mesti kat market kan
supaya kucing2 ni boleh survive utk hidup
kat market kan byk makanan
ada lebihan mknan kat gerai2 nasi lemak sekitar situ
klu bernasib baik dpt mkn ikan
tu pun klu ada ikan2 yg dah nak pecah perut ler

Pada suatu hari pada bulan Ramadhan..(ceaa..mcm dlm buku cerita kanak2 plk)
saya mcm biasa lah pegi market nak shoping ikan ayam dan sayur mayur
ibu mithalikan mesti nak masak utk keluarga tersayang (jgn muntah yer)
bila nak balik tuh baaanyaakkk ler kucing2 terbuang ni masuk bawah kereta saya
jenuh ler saya menghalau nyer
yg lain2 semua lari lintang pukang bila saya start enjin
tapi ada sekor ni mmg xmo pergi mana2
dia siap masuk kat celah2 mana ntah bwh kereta tuh
puas panggil xmo kuar jgk
saya pun fed up terus balik umah
masa drive tu cuak jgk takut kucing ni jatuh kat atas jalan
pastu kena langgar...aeeee minta di jauhkan

bila smpai umah berhenti kereta elok jer dia kuar dari celah mana ntah
siap masuk dlm umah buat cam rumah sendiri pulak
sejak hari tu sampai lah ke hari ini dah masuk tahun ke5 kucing tu bersama kami
saya suka kucing ni sbb dia tak berak kencing merata2
dari hari pertama dia dtang smpai skrang dia berak kencing dalam bilik air
agak nyer dia mmg dah di ajar oleh tuan yg terdahulu kot
so saya pun x kisah ler klu dia nak duduk rumah kami
dgn muka yang comel dia menjadi kesyangan anak2 saya
kami namakan dia Merah sbb bulu dia merah keorenan.
Si Merah ni xder anak
doktor vet kata peranakan dia rosak
pernah beranak sekor tpi anak dia mati sbb dia pijak lepas beranak tu
lagi senang kan ...xyah pening kepala dgn kucing2 yg cepat membiak ni
tpi kadang2 bila dtg seh dia nak kan anak
habis dijilat2 nyer badan anak2 saya
anak2 saya dia buat mcm anak dia pulak
huhuhu sian dia kan tumpang kasih anak manusia
nak buat mcm mana dah engkau tu mandul
xleh beranak....hehehe keji kan tuan dia ni

kalau nak cerita pasal merah ni smapai esok pun xkan habis punya
banyak sangat kenangan dia dgn kita orang..
so layan gambar jerlah yer..
Merah malu nak pndang kamera
tak malu punya kucing..tido tak sedar ke diri
ni dia tgh lapo.minta mknn tpi ibu buat dekkk jer layan fb..apa lagi terus lompat dok depan pc..tunjuk diri betui2 dpn muka ibu..hehehe
manja ngan budak2 ni..org baring2 jer dia kat tgh lena terus..
ni dah kenyang..teman ibu update blog..hehehe sayang merah
lagi gaya tido betina tak malu ni..


 ok tu jer dulu..lenkali saya update lagi pasal si Merah kucing gedik nih..

1 comment:

  1. Tomey La Merah nie...Saye pun ader kucing gak,name die Comel.Die suke ilangkn rantai je. ^_^

    ReplyDelete