kawan kawan Kak Zu

Sunday, May 22, 2011

mencari cinta yang hilang..

hari tu balik kampung tengok pokok bunga keladi mak cantik  sangat.padahal keladi biasa jer.Mak cakap kalau nak amik ler.apa lagi ..laju jer saya angkut masuk kereta.sambil tu mak bagi pokok ulam sama,boleh tanam dalam pasu.dulu selalu tanam pokok bunga.macam2 jenis ada.tapi entah macam mana minat tu hilang cam tu ajer.banyak pokok2 bunga tu tak berjaga.membaja pun lama2 sekali.cuma rajin menyiram sahaja.sekarang ni saya nak pupuk balik minat menanam.mentelah rumah baru ni ada ruang kosong utk meletak pasu pasu bunga saya tu.lagi pun hambar sahaja rumah kalau takder pokok kan.pagi tadi on the way nak ke pasar saya singgah kedai pasu.beli tanah sekali.petang tadi takder apa nak buat ,saya pun mulakan lah xtvt berkebun tu.cewah berkebun kunun...hehehehe

layanlah gambar2 saya sedang berkebun tu yer...

tekun ko..dlam guni tu tanah baru beli.setengah guni rm10 banyak tu.
hitam tanah ni kan.kata tuan kedai tu tanam cili cantik guna tanah ni.nnti2 lah pokok cili tu..
ni lah pokok keladi mak yang saya rembat..hehehe...cantikkk
yang ni pun saya rembat mak punya juga.mahai ni kalu nak beli..
pokok ni dah dekat 10 tahun.sian dia..saya amik dari umah lama.ganti tanah baru sbb tanah lama penuh ngan siput babi
yang ni pun dari umah lama jgk.tak berjaga.hidup segan mati tak mahu
yang ni pokok ulam.mak semaikan anak dia.belum tukar masuk dlm pasu lagi.sedap gak ulam dia.nama jgn tya saya xtahu..
anis tolong letak baja.kalau tak dia sibuk nak tolong masukkan tanah dlm pasu
budak nilah yang tolong snap pic.gambar dia kena ler letak sini jugak..terima kasih dekna!
tengok pic rainbow pun dia snap jgk..
pic merah sedang menjilat bibir pun ada.si merah ni mmg..kat mana org ramai2 kat situ lah dia ada..sibukkk jer...


sebenar nya kat rumah lama byk lagi pokok2 bunga saya.cuma takder sapa nak tolong amik.pasu besar2 beratttt.tunggulah 2 3 hari lagi pergi amik.sementara mood nak berkebun tgh ada ni..

No comments:

Post a Comment