kawan kawan Kak Zu

Friday, December 13, 2013

Lauk Semalam..

Salam Jumaat semua..semoga hari hari yang kita lalui sentiasa di bawah rahmat Ilahi...


Dah masak ker belum..kak zu belum lagi..pagi tadi sarapan pun lambat jadi nya makan tengahari pun lambat jugak ler..

Semalam ATIE ada tanya apa yang kzu masak..untuk tak menghampakan adik kzu yang cantik manis ni kzu pun tayang jugaklah menu masakan kzu semalam..lauk pauk simple jer..tapi tetap habis jugak di makan oleh anak anak kzu.maklumlah remaja sedang membesar sentiasa lapar sahaja..


Bila anak makan dengan bersungguh dan berebut rebut baki yang ada memang ibu akan rasa bahagia..semua ibu ibu di luar sana pun rasa macam apa yang kzu rasa kan ...betul tak??



kzu masak ikan siakap sweet sour...ayam goreng..dan ulam kobis dan bendi rebus sahaja semalam..

ada yang tanya takder sambal belacan ker..

ada.....

sedang ditumbuk ...

-

-

-

-

-

-

-

-

taraaaaaa...pembantu kzu yang macho lagi hensem menumbuk sambal sambil ditemani oleh dua ekor kucing kesayangan...



korang semua lunch apa hari ni...

14 comments:

  1. salam jumaat kak zue..amboehhh sedapnya kak zue...bak sikit ..intan lapo..hehhee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
    2. DARI PAK SUNANG Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui AKI DARMO saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan AKI DARMO,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan AKI DARMO yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti, AKI DARMO juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penglaris jualang silahkan hubungi AKI DARMO di 082-310-142-255 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya –ATAU KTIK ALAMAT BLOG AKI -http://pendidikan-merangin.blogspot.co.id

      Delete
  2. Terjawab juga soalan ku smlm ya Kak zu..
    hehe.. yg menumbuk sambal juga yg paling macho... tapi kak zu klu masak mmg sedap2 bah.. sy yg tgk ni pun boleh tau...hehe

    ReplyDelete
  3. Zu, cuti sekolah ni cepat benor ye lapar anak2. Kak anim pun asyik masak, masak, masak..

    ReplyDelete
  4. sweetnyaaaaa tengok org lelaki menumbuk...hahahahaha.

    ReplyDelete
  5. ulam tu best. rebus gitu je cicah sambal belacan. syok...

    ReplyDelete
  6. Ha ha tentu sedap banget chef celebrity tu tumbuk..penuh sopan santun lagi..kalah azwan ali... baik-baik terpercik cili tu kang kena mata kucing tu haaaa..

    ReplyDelete
  7. simple but sedap sgt tu. Ulam2an mmg terbaiklah !

    ReplyDelete
  8. Kak zu, lauk tu mmg bg sy dah cukup tp yg palinh kindahnya sambal belacan dan penumbuknya

    ReplyDelete
  9. lately elya pun suka masak sweet sour..nyum2 lapaaq

    ReplyDelete