kawan kawan Kak Zu

Friday, December 20, 2013

mak sentap nak..

balik dari pasar..

kalut ibu kat dapur...

ayam masak kicap berempah..

sayur kobis..

cencaru goreng..

telo asin 3 biji..

sambal belacan tempoyak

ulam jering muda...

ibu berpeluh peluh dari kepala sampai ke kaki...

tup ..tup..

anak teruna datang ke dapur cakap..

"simple nya ibu masak"...

huwaaaaaa

korang tahu tak ??..ada lagi tak batu belah batu betangkup

-

-

-

-

btw..

kzu nak balik kampung lepas tekan butang publish ni..kenduri bederet deret menunggu..



 layan nasi kenduri minggu lepas..sedap habaq hang...

daaaaaa..



14 comments:

  1. berpeluh gigih siapkan menu kan kak.. simple dikatanya. hehehe. batu belah xd dah kot kakkk. hehe

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
    2. DARI PAK SUNANG Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui AKI DARMO saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan AKI DARMO,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan AKI DARMO yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti, AKI DARMO juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penglaris jualang silahkan hubungi AKI DARMO di 082-310-142-255 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya –ATAU KTIK ALAMAT BLOG AKI -http://pendidikan-merangin.blogspot.co.id

      Delete
  3. hihihi, sabar aje la… kalau saya, mmg makan satu lauk jer sekali masak… kalau weekend baru la boleh masak banyak2 lauk sikit :)
    best nyer makan kenduri...

    ReplyDelete
  4. ahaha...sabor je lah Kak zu..anak2 dah tahu yg Kak Zu boleh masak lebih sedap dr itu...tu yg anak habaq lagu tu...hihi..
    amboi, sakan kenduri naa...:)

    ReplyDelete
  5. Anak tu benonyer nak cakap x der peberet dia... sabojerler....

    ReplyDelete
  6. haha..jaga2 lepas ni ntah betui2 lagi simple...habaq hang...

    ReplyDelete
  7. maknanya ada la lauk yang dia suka ibu tak masak hari tu..kalau dah ada, sejenis lauk tu je pun dia suka sangat..

    ReplyDelete
  8. Tak apa. Nanti boleh masak sedap-sedap balik lepas ini.

    ReplyDelete
  9. Samalah zue...kalau tak penuh meja makan dengan lauk pauk, simplele tu namanya bg si abdul kak

    ReplyDelete
  10. simple je tapi penuh meja dah tu...singgah tahun baru sambil klik2 iklan nuff

    ReplyDelete