kawan kawan Kak Zu

Saturday, February 25, 2012

shopping kat pasar jewww...

senduk besi besar             RM10.00
tudung anis                       RM8.00
tudung dekna                   RM8.00
kurma dan kismis             RM18.00
ayam kampung sekor       RM15.00
cd surah2 pilihan              RM5.00
inai lukis                          RM6.00
sarapan                           RM10.00
ketupat dan rendang        RM5.00
cheese                            RM17.00
                                      ________
total                                RM92.00
                                     _________


Sejam sahaja aku keluar pergi pasar
habis RM92.00.kalu 2 jam kat pasar
tak tahu ler barapa akan habis pulak
itu pun tak semua gerai aku singgah
masuk khemah yang jual tudung
terus tanya tudung utk anis dan dekna shja
aku kuat kan hati tak belek langsung tudung utk aku
keraskan hati tak mau pandang tudung dewasa...
hari ni mmg berjaya
esok lusa minggu depan xleh janji lagi ...hehehe

motif beli senduk besi ????
sebenar nye aku ada cadang nak buat kenduri kesyukuran skit
nak masak gotong royong
nnti boleh lah guna buat ceduk gulai
bulan lepas ada beli sudip besi besar jgk
klu goreng bihun 2 kilo mmg senanglah

tengok ada orang jual ayam kampung
dah siap bakar berkunyit
dlm hati kata dah lama tak makan ayam kampung
buat rendang best ni
esok boleh buat rendang bwk buat makan2 ngan angah

benda makan mmg aku xmo komen
mmg kena beli sbb hidup mmg perlukan makanan
pak megat selalu cakap jgn menyesal klu beli benda makan
nak beli makanan jangan berkira...
baik bosss...

oklah nak kemas bilik tido jap.
nak tegang2 kan hujung cadar
bye...                                

No comments:

Post a Comment