kawan kawan Kak Zu

Sunday, October 2, 2011

sibuk weh....

Assalamualaikum.

hari ni hari sabtu 


saya dah dapat membayangkan kesibukan


yang akan melanda saya sepanjang hari ni


sejak mak datang ke rumah saya


selalu saja mak kena tinggak kat rumah sensorang


bukan saya tak ajak mak keluar bersama


tapi mak lebih suka duduk rumah 


agak nyer mak memang dah tak larat nak jalan jalan macam dulu


hari ni adalah Hari Usahawan Muda kat sekolah anak anak


malam tadi pulak ada konsert bintang kecil 


alah budak budak amik bahagian dlm acara nyayian,lakonan


pertunjukan pakaian beragam


dan macam macam lagi lah


angah dah dekna tak masuk apa apa acara pun


cuma angah saja yang tolong gerai cikgu


berniaga air


dekna dan anis lah yang bersungguh sungguh nak pergi

sebagai ibu saya tak sampai hati nak menghampakan

permintaan anak anak


jadi selepas selesai solat Isyak kami pun pergilah


naik motor sajer.


sebab kalu bawak kereta risau pulak tak dapat parking


atau pun, ada parking tapi kena menapak jauh ler pulak.


saya dah boring dak tunggu acara berakhir pukul 10 malam


cari port yang baik2 sikit


duduklah situ sampai habis acara


pagi tadi pulak kawan kawan dekna dari sekolah lain


nak pergi jugak


awal2 pagi lagi mak diorang dah hantar kat rumah


mak dia ada kerja jadi tak dptlah nak meneman


perjalanan majlis teramat lah boring nyer


tak seperti tahun lepas banyak permainan disediakan


tahun ni hampeh apa pun xda


satu2 yang ada adalah rumah hantu


kata pun satu haruslah jadi tumpuan semua budak2


si Anis merengek2 nak masuk


tapi nak ibu ada sekali


hahaha tak boleh ler nak oiii


hantu tu pun lagi kecik dari ibu


rupa nyer dekna and the gang jgk tak dapat masuk


sebb hantu dah penat dan perlukan berehat


saya beli makanan ajelah utk menghabiskan saki baki kupon yang ada


kalu tak beli mestilah rugi


pukul 11 pagi saya dah bwk anak anak balik


penat wehhh..panas pulak tu


sampai rumah terus lepak2 dalam bilik


pasang kipas laju laju
 
lepas baring baring kejap


terus naik moto pergi beli ayam

cadang nyer nak masak rendang


singgah kedai runcit depan rumah


beli kelapa dan terung 2 biji


goreng kunyit pun sedap terung nih...


sampai rumah terus cuci ayam


siapkan rencah utk rendang


dah siap semua tenggek kuali atas dapur


suruh mak kacau


saya terus pergi amik kakak kat hostel


hari ni kakak boleh outing


kakak ajak saya teman dia ke tesco sbb ada barang


dia nak beli


sebelum ke tesco saya harus ke rumah kenduri dulu


rumah kawan mengaji saya nama kak An


solat zohor siap2 dulu biar senang


ehhh kakak nak ikut ibu pergi kenduri jgk


selalu nyer tak pernah mahu join pun


takper..ibu on jer klu akak nak ikut


oh ya saya pergi kenduri


dengan kawan saya Ina


Anak2 Ina pun ikut jgk


best lauk kenduri tu


nasi minyak,daging masak hitam


kari daging dengan ubi,ayam goreng


ikan kering goreng dah buah tembikai


air oren dan ada bubur kacang...wallahhh


elok habis makan pengantin pun sampai


tema hitam merah uuuuu


jeling jeling senyum senyum sengih sengih


kami pun balik


sebab masing2 ada kerja lagi nak kena setel


Ina nak attend kenduri cukur jambul anak penakan dia


saya pulak nak kena bwk kakak pergi tesco


dan terus hntr dia balik hostel


baring setengah jam hilangkan lenguh2


dan kasi itu nasi minyak turun betul2 kat usus hihi


kul 330 ptg ibu dah ready,kakak pulak layan FB


jadi .....pukul 4 ptg baru chow g tesco


apa lah ini olang...


kat tesco pulak...biaseleeeewww

anak ibu....


kata nak seluar tracksuit


nak kaler hitam sahaja


takmo ada line2 kat tepi


nak kain licin 


sbb dia kata klu jalan ada munyi munyi


aduhhhh mak tensi nokkkk


anak oiiii kat tesco mana ado...


lain ler klau kat The Store


nak ke The Store satu hal pulak


dengan hujan selebat2 nyer sure payah nak dpt parking


dah tu pulak jam dah 530 ptg

sahih kamu akan terlambat masuk ke hostel  sayang

ibu xmo ambik resiko


pusing sana pusing sini


"ibu..akak nak makn Mc D"


ok...sekarang jgk kita masuk Taiping sentral


Taraaaaa happy meal sudah dlm genggaman mu


hahahaha belek lah mainan helicopter tu puas2 yer nok


rupa2 nyer masih ada lagi sifat kebudak budakan mu itu anakku


walau pun kamu dah berumur 14 thun skrg


then terus hntar kakak ke asrama


misi nak membeli seluar dah selipar adalah tidak berjaya


sbb anak ibu ini tersangat lah cerewet nyer


perangai kamu sebijik perangai ayah mu


tpi klu ibu belikan elok jer ayah kamu pakai 


tanpa banyak songeh nyer.


begitulah hari saya hari ni


huhuhu kerana melayah kerenah anak


saya terlepas kuliah agama saya petang tadi


YaAllah ampunilah kesalahan saya itu....



No comments:

Post a Comment